می خواهی داشته باشی، مشتاق باش.
" پل ژاکو"
امروز در اتوبوس دختری را دیدم
با موهای طلایی،
به او غبطه خوردم، خیلی بشاش به نظر می رسید
هنگام پیاده شدن، در راهروی اتوبوس می لنگید
او فقط یک پا داشت و با عصا راه می رفت
اما هنگام عبور، لبخند می زد
آه، خدایا! مرا به خاطر گله هایم ببخش!
من دو پا دارم، دنیا از آن من است.
توقف کردم تا آبنبات بخرم
جوانی که آن را می فروخت،
خیلی سرش شلوغ بود، با او صحبت کردم
و هنگامی که او را ترک کردم،گفت:
از صحبت با افرادی مثل شما لذت می برم.من نابینا هستم!>>
آه، خدایا! مرا به خاطر گله هایم ببخش
من دو چشم بینا دارم، دنیا از آن من است.
مدتی بعد
وقتی در طول خیابان راه می رفتم
کودکی با چشمان آبی دیدم
ایستاده بود و بازی کرن دیگران را تماشا می کرد.
لحظه ای توقف کردم و پرسیدم:
"عزیزم تو چرا با دیگران بازی نمی کنی . . .؟
بدون آن که عکس العملی نشان دهد
روبه رو را نگاه می کرد.
فهمیدم که او نمی شنود.
آه خدایا مرا به خاطر گله هایم ببخش
من دو گوش شنوا دارم، دنیا از آن من است.
با پاهایی که مرا به هر کجا می برد،
با چشمانی که می تواند طلوع خورشید را نظاره گر باشد،
با گوش هایم که چیزهایی را که باید بدانم، می شنود.
آه خدایا، مرا به خاطر گله هایم ببخش
من سلامت هستم، دنیا از آن من است.
(آگ ماندینو)
برگرفته از کتاب:به دنیا آمده ایم تا خوشبخت شویم – نوشته سعید گل محمدی
رفیق بیش فعال...ما را در سایت رفیق بیش فعال دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 94